Sunday, October 26, 2008

ကၽြႏု္ပ္တို႔ရင္ထဲမွ
သင္တို႔၏ရင္ထဲသို႔



(၁)

က်ေနာ္၏အသဲႏွလံုးဘက္မွခုခံကာကြယ္
ေၿပာဆိုရန္အင္အားက်န္ေသးသည့္အတြက္
ဂုဏ္ယူလိုက္မိပါသည္။

(ဖူးခ်စ္)



သူ႔ရဲ ႔“ၾကိဳးစင္ေပၚကမွတ္စု” တခါဖတ္ၿပီးတိုင္းတခါတုန္လႈပ္ခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီမွတ္စုကို၊သူေသဆံုးေတာ့မယ္လို႔သိေနခ်ိန္၊ေသဒါဏ္အမိန္႔ၾကားသိၿပီးခ်ိန္မွာ
ေရးခဲ့တာပါပဲ…။အံ့ၾသဖြယ္ရာသူ႔မွတ္စုဟာ ေရးသားခဲ့တဲ့ကာလနဲ႔မထိုက္တန္စြာ
“အခ်စ္စိတ္”ေတြၿပည့္လွ်မ္းေနတယ္။ဤလူေလာကအားသူ႔အခ်စ္၊ဤလူသားတို႔
အားသူ႔အခ်စ္၊အနာဂါတ္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈအား သူ႔အခ်စ္၊ “သင္တို႔ကို ကၽြႏု္ပ္ ခ်စ္ခဲ့ေပသည္”တဲ့။
တကယ္လို႔သာက်ေနာ္တို႔ဟာ ေသရေတာ့မွာမလြဲမေသြသိ႐ွိေနတဲ့အခ်ိန္ ၊ေသအံ့မူးမူး
အခ်ိန္မွာေရာက္႐ွိေနလို႔ၿဖစ္ရင္၊သူ႔လို သူ႔ေခတ္ကို ႏူးညံ့ထက္႐ွစြာ၊စိတ္လက္႐ွည္စြာ၊
တည္ၿငိမ္စြာ စီကာပတ္ကံုး ေၿပာၿပေရးသားႏုိင္ခဲ့ပါ့မလား။ က်ေနာ္တို႔ဟာေနာင္တ နဲ႔
ငိုယိုေနသူေတြၿဖစ္မလား။ဆဲေရးက်ိမ္စာတိုက္ေနသူေတြၿဖစ္မလား။အဲသလို သံသယ
မ်ားနဲ႔ အေမွာင္ဆည္းဆာထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာမိမိကိုယ္မိမိေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့ၾကတယ္။

(၂)

တကယ္ေတာ့က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ အ၀ိဇၨာဖိစီးမႈေအာက္မွ“အၿမိဳက္ေရၾကည္”
ေလးတစ္ေပါက္ေလာက္နဲ႔ခရီးဆက္ေနရသူေတြပါပဲ။ေခတ္နဲ႔ ေလာကဓံရဲ ႔ ႐ုိက္ပုတ္မႈေၾကာင့္
ၿမဳတ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္နဲ႔ “ဘ၀အလြမ္း၊ဘ၀အေမာ”ေတြသာ ရင္မဆန္႔ေအာင္သယ္ေဆာင္ေနရ
တယ္..။လူငယ္ဘ၀ရဲ ႔ခြန္အားနဲ႔ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြဟာၿပန္မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ပဲ ကုန္ခမ္းခဲ့ရ
ပါၿပီ…။တခါတေလဘ၀ကိုၿငီးေငြ ႔မိတဲ့အထိ အနိဌာ႐ုံေတြဟာနီးနီးကပ္ကပ္ေအာ္ဟစ္ေနၾက
ေလရဲ ႔။ႏုိင္ငံေရး၊ အခ်စ္၊ဘ၀ ကိုခ်စ္တတ္လို႔သာဘဲ။“ ဘ၀ကိုၿငီးေငြ ႔တာေလာက္လူမဆန္
တာမ႐ွိဘူး” လို႔ေၿပာၿပခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ “လူသားဟာဒုကၡ၊ဗ်ာပါဒေရာက္႐ွိခ်ိန္မွာဆြံ ႔အေနေပမဲ့
ငါ့မွာေတာ့ ၊ငါခံစားရတာေတြကိုေဖာ္ၿပဘို႔၊ဘုရားေပးပါရမီ႐ွိတယ္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုိဒ္
ကိုသတိရေနၿခင္းနဲ႔က်ေနာ္ တို႔ “ဒီေန႔” ကိုရင္ဆိုင္ရဲခဲ့တယ္။


(၃)

လြန္ခဲ့တဲ့ “၁၀ႏွစ္”ကဆိုရင္က်ေနာ္တို႔ဟာ ခေလးသာသာေတြေပါ့။ အဲသလိုနဲ႔
၁၀ႏွစ္ကိုၿဖတ္သန္းခဲ့ၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေ႐ွ ႔ကလူမ်ားရဲ ႔ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔မယဥ္ပါးခဲ့ရဘဲ၊
သူတို႔မခံစားဘူးတဲ့ေန႔ရက္ေတြနဲ႔ ခါးခါးသီးသီးထိေတြ႔ခဲ့ရတယ္။
ႏုပ်ိဳတဲ့ရင္ခုန္သံေတြဟာ အဆိပ္သင့္လို႔႔ဘဲ စကားသံေတြဟာၾကမ္းတမ္းေနတယ္။
ခ်စ္သူနဲ႔ဆံုတဲ့အခါေတာင္ ဥပကၡာစိတ္နဲ႔ တ၀က္ပဲခ်စ္ရတယ္ဆိုသလိုပါဘဲ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ
“လူ႔ဆက္ဆံေရး”ေတြဟာလဲဘဲ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ႐ႈပ္ေထြးနက္႐ႈိင္းစြာေကြ႔ေကာက္ေနေတာ့
တယ္..။ဒီလိုဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏွလံုးသား ၊ခင္ဗ်ားတို႔ႏွလံုးသား၊သူတို႔ႏွလံုးသားမ်ားရဲ ႔ေခၚထူး
ပဲ့တင္မႈ မၿပဳႏုိင္ေတာ့ဘူးလား။အတြင္းသားကိုေရာမစူးစမ္းႏိွင္ေတာ့ဘူးလား ။မဟုတ္ပါရေစနဲ႔ ၊
မၿဖစ္ပါရေစနဲ႔။မိမိဘ၀နဲ႔ မိမိအတိုင္းအတာနဲ႔ မိမိအသံနဲ႔ ၊အားလံုးဟာေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါတယ္။
အခု “၇၄” အရိပ္တို႔လည္း႐ွည္ေမ်ာခဲ့ပါၿပီ..။ဘ၀ေတြလဲပြန္းပဲ့ခဲ့ပါၿပီ။အသံေတြလဲနာ
ခဲ့ပါၿပီ။က်ေနာ္တို႔ေကာင္းကင္မွာဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိပါသလဲ။ဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိ
ပါသလဲ။
က်ေနာ္တို႔ေခါင္းေပၚမွာ ဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိပါသလဲ။ “ဘ၀ဆိုတာတိုေတာင္း
တယ္” လို႔သိ႐ွိၿပီးတဲ့ေနာက္ ။ ဒီေကာင္းကင္ၾကီးေအာက္မွာ ဆက္လက္လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔ “ခရီး”
အတြက္ “ဖနပ္” ကိုေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ၿဖစ္ရပါေတာ့မယ္။ မိမိခရီးနဲ႔မိမိဖနပ္အတြက္ ၊လူ႔သက္တမ္း
တ၀က္ေလာက္က်ေနာ္တို႔ဟာ႐ွာေဖြခဲ့ၿပီးၿပီမဟုတ္ပါလား။
ဒီေကာင္းကင္ၾကီးေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႕ ကဗ်ာေတြေရးတယ္။ ကဗ်ာဆရာအၿဖစ္
မိမိကိုယ္ကို႐ွာေဖြေတြ ႔႐ွိခဲ့ပါတယ္။

(၄)

လူတိုင္းဟာ မိမိ “အလုပ္”ကိုေလးၿမတ္သင့္ပါတယ္။က်ေနာ္တို႔မိမိအလုပ္ကိုေလးၿမတ္
ဖို႔အတြက္အသက္႐ွဴေနပါတယ္။အခ်ိဳ ႔ကိုလည္းထားခဲ့ပါတယ္။တခ်ိဳ႕ကိုလည္းႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ေလးစားပါတယ္။

(၅)

တခ်ိဳ႕ကိုလည္းေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ပါတယ္။ အခုမွစရမဲ့က်ေနာ္တို႔အတြက္ၿပန္ၾကည့္စရာ
ကားခ်ပ္မ်ားလိုအပ္လွပါတယ္။ ေသဆံုးမႈအဖန္ဖန္၊ေမြးဖြားမႈအဖန္ဖန္မွာ၊ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕အခုတခါ
ေမြးဖြားမႈဟာ ဤကမၻာထဲသို႔မိမဲ့၊ဖမဲ့ အလိုအေလ်ာက္ေရာက္႐ွိလာတယ္လို႔ မေတြးထင္သင့္ပါ။
က်ေနာ္တို႔ခရီးမွာ အခုထက္တိုင္ စိမ္းစိုေနတဲ့ကားခ်ပ္ကေတာ့ “စာေပသစ္”ပါပဲ။
“၇၀”အလြန္မွာမွတစစလႈပ္လြန္႕ၿပီးအ႐ြယ္နဲ႔မမွ်ေအာင္ဆြဲခ်ဖ်က္ဆီးခံေနရတဲ့ “ေခတ္ေပၚကဗ်ာ”
ဟာ ၊လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္သံုးေလးဆယ္က “ေ႐ြးခ်ယ္မႈ” ရဲ႕“စြန္႔စားခန္း”ကို စာနာႏိုင္ပါတယ္။ “ေလာက
အမြန္” “မတ္လေတာ္လွန္ေရး”နဲ႔ “တဟီတီသြားရေအာင္” ရဲ႕ဆက္သြယ္မႈမွာ -က်ေနာ္တို႔၀င္စား
ခဲ့ပါတယ္။
ေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ပါတယ္။

(၆)

ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း မံု႔တိုက္မွာဆံုၾကေတာ့ - “ႏွင္းထူထူထဲထဲက်ေနရင္”…ကို ဆင္ၿခင္ရင္း
ၿငိမ္သက္စြာထိုင္ေနမိၾကတယ္။ “ခနငယ္”မ်ားၿဖတ္သန္းသြားေနသံဟာေၾကကြဲစရာေကာင္းလွပါ
တယ္။ ဒါၿဖင့္….“က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာကိုေဖာ္ၿပခ်င္တယ္ဗ်ာ” တဲ့။ “ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာ” တဲ့။ ဘယ္လို
ကဗ်ာပါလဲ။

(၇)

က်ေနာ္တို႔ခံစားေနရတာေတြကိုက်ေနာ္တို႔အသံနဲ ႔ေဖာ္ၿပတာဟာကဗ်ာၿဖစ္လိမ့္မယ္
ထင္တာဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာဆိုတာ ကေန႔ေခတ္ လူငယ္သံုးဦးရဲ႕အသံဘဲၿဖစ္ပါတယ္။ ႐ႈပ္ေထြး
နက္႐ႈိင္းေကြ႕ေကာက္ေသာၿဖတ္သန္းမႈကိုေဖာ္ၿပထားတာဘဲၿဖစ္ပါတယ္.။
ေဖာ္ၿပထားတယ္ဆိုေပမဲ့ “သ႐ုပ္မွန္နည္း” ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ သ႐ုပ္မွန္နည္း
မွတဆင့္ အာ႐ုံတံခါးေပါက္အားလံုးကစိမ့္၀င္လာတဲ့အိပ္မက္ ၊လူ ၊ထုထည္ ၊ အေရာင္၊ရနံ႕ ၊စစ္ ၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တို႔တိုးတက္မႈရဲ႕ “ၿဖစ္ေပၚမႈ”မ်ားပါဘဲ။အိပ္မက္၊အိပ္မက္နဲ႔ဘ၀ ၊ဘ၀နဲ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊
အနာဂတ္စသၿဖင့္႐ုပ္ပံုမ်ားစီးေမ်ာမႈပါဘဲ။ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္သူ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး “ ပီကာဆို” ရဲ႕
“က်ဴဘစ္အၿမင္ေထာင့္မ်ား” ရဲ႕ “႐ြာယာနိကား” ပါဘဲ။ ဂုဏ္႐ွိတဲ့ “လူ႐ႊန္း” ရဲ႕ “စိတၱဇဒိုင္ယာရီ”
ပါဘဲ။ ပ်ိဳႏုဆဲ “ ဒဂုန္တာရာ” ရဲ႕ “ႏွင္းခဲပန္း”ပါဘဲ။
“ဤမွာစ၍ဤမွာဆံုး၏” ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို က်ေနာ္တို႔မေရးတတ္လို႔ “ဒုတိယေရာဂါ”ကို
ရယ္ေမာၿပီးတဲ့အခါ “ငါ့လိုထိတ္လန္႔စရာကိုမေတြ႔ၾကံဳပါရေစနဲ႔” လို႔ကဗ်ာဆရာ ရဲ႕ရင္ခုန္သံၾကား
ေစခ်င္ပါတယ္။
ၾကီးၾကယ္တဲ့ဆိုင္းဘုတ္မ်ားဟာၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းမႈံမႊားသြားၿပီး အားေကာင္းတဲ့
အစက္ကေလးတစက္ရဲ႕အႏုစိပ္ပီသမႈေၾကာင့္ “အႏူးညံ့ဆံုးအခ်စ္ဦးရဲ႕ပါးၿပင္ဟာလဲ မဲလို႔ ”လို႔
ေၿပာၿပၿဖစ္ပါတယ္။
ပါးစပ္မွစကားတခြန္းထြက္ၿပီးတုိင္း ၊ရင္ထဲမွာ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့“နာက်ည္းမႈ”ဟာ “မြဲၾကန္
ေအာက္သိုးေသာအနံ႔အသက္မ်ား၊သူမ ထားရက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ” လို႔စီး၀င္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာက်ေနာ္တို႔ရဲ႕ကဗ်ာမ်ားကို ႐ုိးသားစြာေရးသားခဲ့ပါတယ္။ရင္ခုန္သံကိုဦး
စားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ကာ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာေတြအေပၚထစ္ေငါ့ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေတာ့
“ေခတ္ေပၚကဗ်ာ”ရဲ႕ “စာဖတ္သူမ်ား”နဲ႔ “ေကာင္းမြန္တဲ့အခ်ိန္”ကိုက်ေနာ္တို႕အားကိုးပါရေစ။


(၈)

“တစိမ္းတရံစာ၏အိမ္မွေလွကားသည္မတ္ေစာက္၏” ဆိုတဲ့ စကား႐ွိပါတယ္။ စာ
ဖတ္သူမ်ားနဲ႔ စာခ်စ္သူမ်ားကိုက်ေနာ္တို႔ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ပါတယ္။


(၉)

လူဟာ ကမၻာထဲမွာေနထိုင္တဲ့အတြက္ သူေနထိုင္တဲ့ကမၻာကိုေနထို္င္ေကာင္းေအာင္
ၿပဳလုပ္ဖို႔တာ၀န္႐ွိတယ္ဆိုတာကိုေတာ့၊ လိပ္ၿပာလံုလံုယံုၾကည္ၾကဘို႔လိုအပ္ပါတယ္။


(၁၀)

က်ေနာ္တို႔ေၿပာၿပႏုိင္သေလာက္ကိုေၿပာၿပၿခင္းဘဲၿဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕“တင္ၿပခ်က္”
မ်ားဟာ “ေႏြဦးေပါက္ရာသီဥတု” “လူသားတို႔၏အခ်စ္” “လတ္ဆတ္ေသာသစ္သီး” နဲ႔ “ သစ္႐ြက္
အေသမ်ားေပၚကရက္စက္ေသာဂီတ” ရဲ႕အရသာကိုၿမီးစမ္းၾကည့္ဘို႔ “ေၾကာင္းလမ္းၿခင္း”ကလြဲလို႔.
….ဒိၿပင္ကိစၥေတာ့ အထူးေထြမ႐ွိပါ..။

ေလးစားစြာၿဖင့္
ေအာင္ခ်ိမ့္၊ေဖာ္ေ၀း၊ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
၁၁၊ဂ်ဴလိုင္၊၁၉၇၄ ၊ရန္ကုန္။


0 Comments: